Дневник
Timoty
дневник заведен 26-07-2002
постоянные читатели [12]
закладки:
цитатник:
дневник:
26-08-2005 13:54 dnd 3.5 Вор
Вор
Alignment: Любой.
Hit Die: d6.

Class Skills: Appraise (Int), Balance (Dex), Bluff (Cha), Climb (Str), Craft (Int), Decipher Script (Int), Diplomacy (Cha), Disable Device (Int), Disguise (Cha), Escape Artist (Dex), Forgery (Int), Gather Information (Cha), Hide (Dex), Intimidate (Cha), Jump (Str), Knowledge (local) (Int), Listen (Wis), Move Silently (Dex), Open Lock (Dex), Perform (Cha), Profession (Wis), Search (Int), Sense Motive (Wis), Sleight of Hand (Dex), Spot (Wis), Swim (Str), Tumble (Dex), Use Magic Device (Cha), and Use Rope (Dex).
Skill Points at 1st Level: (8 + Int modifier) x?4.
Skill Points at Each Additional Level: 8 + Int modifier.
 
Level	Attack	Fort	Ref	Will	Special
1st	+0		+0	+2	+0	Sneak attack +1d6, trapfinding
2nd	+1		+0	+3	+0	Evasion
3rd	+2		+1	+3	+1	Sneak attack +2d6, trap sense +1
4th	+3		+1	+4	+1	Uncanny dodge
5th	+3		+1	+4	+1	Sneak attack +3d6
6th	+4		+2	+5	+2	Trap sense +2
7th	+5		+2	+5	+2	Sneak attack +4d6
8th	+6/+1		+2	+6	+2	Improved uncanny dodge
9th	+6/+1		+3	+6	+3	Sneak attack +5d6, trap sense +3
10th	+7/+2		+3	+7	+3	Special ability
11th	+8/+3		+3	+7	+3	Sneak attack +6d6
12th	+9/+4		+4	+8	+4	Trap sense +4
13th	+9/+4		+4	+8	+4	Sneak attack +7d6, special ability
14th	+10/+5		+4	+9	+4	—
15th	+11/+6/+1	+5	+9	+5	Sneak attack +8d6, trap sense +5
16th	+12/+7/+2	+5	+10	+5	Special ability
17th	+12/+7/+2	+5	+10	+5	Sneak attack +9d6
18th	+13/+8/+3	+6	+11	+6	Trap sense +6
19th	+14/+9/+4	+6	+11	+6	Sneak attack +10d6, special ability
20th	+15/+10/+5	+6	+12	+6	—

Weapon and Armor Proficiency: Воры могут использовать простое оружие, легкий рабалет, рапиру, короткий лук и короткий меч. Могут использовать легкую броню, но не умеют обращаться со щитами.
Sneak Attack: Если вор может ударить врага, когда тот неможет эффективно защититься от атаки – эта атака наносит дополнительный урон.
Атаки вора наносят дополнительный урон всегда, когда цель теряет бонусы ловкости к броне, или когда вор зашел в спину жертве. Дополнительный урон 1д6 на первом уровне, и увеличивается на 1д6 каждых 2 уровня вора. В случае критического попадания дополнительный урон не изменяется.
Дальние атаки могут считаться ударом изподтишка, только если цель не дальше 30 feet.
With a sap (blackjack) or an unarmed strike, a rogue can make a sneak attack that deals nonlethal damage instead of lethal damage. She cannot use a weapon that deals lethal damage to deal nonlethal damage in a sneak attack, not even with the usual –4 penalty.
Воры могут нанести удар изподтишка только живым созданиям, с обычным строением тела. Любые существа имунные к критическим ударам не воспреимчевы к удару изподтишка. У вора должна быть возможность видеть цель. The rogue must be able to see the target well enough to pick out a vital spot and must be able to reach such a spot. A rogue cannot sneak attack while striking a creature with concealment or striking the limbs of a creature whose vitals are beyond reach.
Trapfinding: Воры (и только воры) могут использовать умение Поиск (Search) для обнаружения ловушек с сложностью более 20.
Поиск немагической ловушки имеет сложность менее 20, или выше, если она скрыта. Поиск магических ловушек имеет сложность 25 + уровень заклинания использованного для ее создания.
Воры (и только воры) могут использовать навык Отключение устройства (Disable Device) для обезвреживания магических ловушек. Магические ловушки имеют сложность 25 + уровень заклинания использованного для ее создания.
Вор который при попытке обезвредить ловушку выкинул на 10 больше чем ее сложность может изучить ловушку, понять как она работает, и обойти ее (вместе с группой) не обезвреживая.
Evasion (Ex): На 2м уровне и выше вор может измебажть магической и необычной атаки благодаря своей ловкости. Если он успешно сделал Reflex saving throw он спасается от урона полностью (а не на половину, как обычно).
Trap Sense (Ex): На 3м уровне вор получает интуитивное чувство, которое предупреждает его о опасности от ловушки, это дает ему +1 bonus on Reflex saves против ловушек и +1 бонус уклонения к броне против атак произведенных ловушками. Бонус увеличивается до +2 когда вор достигает 6го уровня, до +3 на 9м, +4 на 12м, +5 на 15, и +6 на 18м уровне.
Uncanny Dodge (Ex): Начиная с 4го уровня, вор может отреагировать на опасность прежде чем осознает ее. Он сохраняет свой бонус ловкости к броне в начале боя, или при атаке невидимого противника.
Improved Uncanny Dodge (Ex): Начиная с 8го уровня вора невозможно окружить.
Special Abilities: On attaining 10th level, and at every three levels thereafter (13th, 16th, and 19th), a rogue gains a special ability of her choice from among the following options.
Crippling Strike (Ex): A rogue with this ability can sneak attack opponents with such precision that her blows weaken and hamper them. An opponent damaged by one of her sneak attacks also takes 2 points of Strength damage. Ability points lost to damage return on their own at the rate of 1 point per day for each damaged ability.
Defensive Roll (Ex): The rogue can roll with a potentially lethal blow to take less damage from it than she otherwise would. Once per day, when she would be reduced to 0 or fewer hit points by damage in combat (from a weapon or other blow, not a spell or special ability), the rogue can attempt to roll with the damage. To use this ability, the rogue must attempt a Reflex saving throw (DC = damage dealt). If the save succeeds, she takes only half damage from the blow; if it fails, she takes full damage. She must be aware of the attack and able to react to it in order to execute her defensive roll—if she is denied her Dexterity bonus to AC, she can't use this ability. Since this effect would not normally allow a character to make a Reflex save for half damage, the rogue's evasion ability does not apply to the defensive roll.
Improved Evasion (Ex): This ability works like evasion, except that while the rogue still takes no damage on a successful Reflex saving throw against attacks henceforth she henceforth takes only half damage on a failed save. A helpless rogue does not gain the benefit of improved evasion.
Opportunist (Ex): Once per round, the rogue can make an attack of opportunity against an opponent who has just been struck for damage in melee by another character. This attack counts as the rogue's attack of opportunity for that round. Even a rogue with the Combat Reflexes feat can't use the opportunist ability more than once per round.
Skill Mastery: The rogue becomes so certain in the use of certain skills that she can use them reliably even under adverse conditions.
Upon gaining this ability, she selects a number of skills equal to 3 + her Intelligence modifier. When making a skill check with one of these skills, she may take 10 even if stress and distractions would normally prevent her from doing so. A rogue may gain this special ability multiple times, selecting additional skills for it to apply to each time.
Slippery Mind (Ex): This ability represents the rogue's ability to wriggle free from magical effects that would otherwise control or compel her. If a rogue with slippery mind is affected by an enchantment spell or effect and fails her saving throw, she can attempt it again 1 round later at the same DC. She gets only this one extra chance to succeed on
her saving throw.
Feat: A rogue may gain a bonus feat in place of a special ability.
Закрыть