uncle lag
24-12-2005 11:04 shattered dreams
текст об одном энтузиасте, решившемся на создание mmorpg почти в одиночку. статья большая (5 частей, в каждой ~4k слов). но некоторым из нас почитать стоит. типичнейшие и не очень типовые ошибки нас, дорогих и уважаемых девелОперов. в кое-каких моментах можно увидеть самого себя.

несколько цитат to taste it out, так сказать.


..For a little more than 2 years I've been the lead programmer and project manager, but due to the limited number of people working at the project I also had to do some marketing, game design, and public relations..

.. At that time, the only programming language I knew was Assembly, therefore both the client and the server were written 100% in ASM..

..We wanted to go legal, and not use a cracked version, but we couldn't afford to pay 2.5K USD for Maya, or 3K USD for 3D Max..

..Without training, it was almost impossible to stand a chance even against rabbits. This was a big mistake..

..Different OSes treat uninitialized variables differently..



go on and read the full article..
url by simps

Current music: depeche mode - in your room
tags: [ interesting ]
Комментарии:
03-01-2006 00:26
nothing can stop me now
слышь а ты рыготал дружочек когда я тебе эту урлу кинул да
энтузиаст мОщен
меня эта статья просто потрясла
этож как надо любить это дело, чтобы вот так вот взять и вдвоем с женой начать делать MMORPG




черт побери !
женюсь !

Ваш комментарий:
Гость []
[смайлики сайта]
Автоматическое распознавание URL
Не преобразовывать смайлики
Cкрыть комментарий
Закрыть